NASA vyvíjí pro americkou vládu mobilní detektor toxických plynů pro chytré telefony

18. 10. 2011
Technologie Komunikace Mobilní telefony

Jing-li, vědec pracující v Amesově výzkumném centru NASA, pracuje společně s dalšími na vývoji detektoru nebezpečných plynů, které by se mohly jednoduše, levně a rychle rozšířit mezi uživateli chytrých telefonů. Výzkum je prováděn pod vlajkou vládního programu Cell-All, který má na starosti americké ministerstvo vnitra.

Detektor je velký asi jako poštovní známka a je navržen tak, aby šel zapojit do iPhonu. Následně sbírá a analyzuje data o ovzduší, ve kterém se nachází. V současnosti je zařízení schopné rozpoznat ve vzduchu zvýšené koncentrace amoniaku, metanu, chlóru nebo oxidu uhelnatého.

Společně s detektorem je třeba mít v telefonu nainstalovanou aplikaci, která na zvýšené koncentrace nebezpečných plynů upozorní dvěma možnými způsoby, lokálně - pouze majitele telefonu, nebo globálně, kdy vyšle signál do střediska, které následně může koordinovat zásah záchranných jednotek.

Další zprávy z kategorie Technologie

Kvantový radar dokáže detekovat objekty tam, kde běžné technologie nestačí

16. 5. 2020 (novější než zobrazený článek)

Rakouským vědcům se podařilo sestavit prototyp nového druhu radaru, který využívá kvantového provázání k detekci objektů. Využili k tomu metody microwave quantum illumination (mikrovlnné kvantové osvětlení), která využívá kvantově propojených protonů. Výsledný prototyp dokáže detekovat objekty v prostředí, kde klasické radary často neuspějí.

14. 5. 2020 (novější než zobrazený článek)

Nový postup pro výrobu jednoatomových tranzistorů umožňuje jejich snadnější výrobuVědci z National Institute of Standards and Technology a University of Maryland vyvinuli postup na výrobu jednoatomových zařízení. Podařilo se jim díky němu jako druhým na světě sestavit jednoatomový tranzistor a jako prvním se povedlo vyrobit sérii jednoelektronových tranzistorů. Jednoduchá výroba takto malých zařízení umožní miniaturizaci počítačů, sníží jejich spotřebu a rozšíří možnosti jejich využití.

Objev feroelektřiny v ultratenkém materiálu by mohl umožnit nevídanou miniaturizaci počítačů

4. 5. 2020 (novější než zobrazený článek)

Miniaturizace elektronických zařízení vyžaduje aby materiály, ze kterých se skládají, dokázaly fungovat ve stále menších rozměrech. Vědcům z University of California - Berkeley se nyní podařilo vyrobit materiál, který vykazuje známky feroelektřiny ve vrstvě tlusté pouhé dva atomy. Zařízení s touto technologií bude moct být velmi malé a bude schopno pracovat s menším množstvím energie.

Vědci přišli s elektronikou, která spotřebou energie imituje lidský mozek

23. 4. 2020 (novější než zobrazený článek)

Vědci z University of Massachusetts Amherst ukázali jak využít biologická vlákna k vytvoření neuromorfních memristorů. K fungování potřebují velmi málo energie, podobně jako lidský mozek. Detaily výzkumu byly publikovány v magazínu Nature Communications.

1. 4. 2020 (novější než zobrazený článek)

Společnost Stratolaunch chce vyvinout nová hypersonická letadla, a také raketoplánStratolaunch plánuje v následujících letech vyvinout malé hypersonické letadlo Talon-A, které má sloužit pro testování nových technologií. Kromě toho obsahují plány společnosti také větší hypersonické letadlo a další letadlo, které bude létat až na oběžnou dráhu.

Nový matematický model by mohl umožnit výrobu gama laseru

20. 12. 2019 (novější než zobrazený článek)

Nový matematický model by mohl umožnit výrobu gama laseruVědci dokáží vytvořit laser ze světla z libovolné části elektromagnetického spektra - až na gama záření. To by se nyní mohlo změnit: nový matematický model fyzika Allena Millse totiž ukazuje, jak by šlo využít exotických atomů pozitronia k vytvoření gama laseru.

Díky rentgenovému laseru vědci dokáží pozorovat pohyby elektronů

5. 12. 2019 (novější než zobrazený článek)

Metoda s označením XLEAP (X-ray laser-enhanced attosecond pulse generation) poskytuje pozorování elektronů v chemických procesech, které probíhají během několika stovek attosekund. Tento výzkum umožní pozorování elektronů pro použití v chemii, biologii nebo studiu různých materiálů. Výzkum vědců z SLAC National Accelerator Laboratory byl publikován v magazínu Nature Photonics.