Japonská vesmírná agentura oznámila napadení svých počítačů neznámým virem

16. 1. 2012
Japonsko HTV Počítače Internet

JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency) oznámila napadení svých počítačů už v červnu a srpnu loňského roku. Napadené počítače byly odstaveny mimo provoz a viru zbaveny, ten ale stihnul zveřejnit data o japonské vesmírné lodi HTV. Od té doby byli japonští výzkumníci v domnění, že jsou jejich počítače zase bezpečné, dokud se jiný virus neobjevil znovu 6. ledna.

HTV-1, zásobovací modul JAXA

HTV-1, zásobovací modul JAXA - právě zachycený robotickým ramenem na ISS. Moduly řady HTV jsou vyvinuty japonskou vesmírnou agenturou JAXA

HTV je japonská nákladní vesmírná loď, která zásobuje podobně jako evropské ATV Mezinárodní vesmírnou stanici. Jeho příští start je plánován na polovinu roku 2012.

Další zprávy z kategorie Japonsko

V sobotu vyletěla na hranici vesmíru první japonská soukromá raketa MOMO-3

5. 5. 2019 (novější než zobrazený článek)

Japonská raketa MOMO-3 v sobotu při testovacím letu překonala výšku 100 kilometrů - mezinárodně uznávanou hranici vesmíru - a stala se tak prvním soukromým nosičem vyvinutým v Japonsku. Raketu vyvíjí společnost Interstellar Technology Inc. (Interstellar Technologies). založená v roce 2013 s kosmodromem Taiki na ostrově Hokaido.

Japonsko chce mít v roce 2029 na Měsíci rover pro astronauty, vyrobí ho Toyota

12. 3. 2019 (novější než zobrazený článek)

Japonsko chce mít v roce 2029 na Měsíci rover pro astronauty, vyrobí ho ToyotaJaponská vesmírná agentura JAXA dnes oznámila, že se domluvila se společností Toyota na vývoji nového lunárního roveru pro astronauty. Nepůjde tedy o malé automatické rovery, které známe z Marsu ale řiditelné vozidlo s prostorem pro posádku. Rover má na Měsíci přistát za deset let a umožnit cestování dvojici astronautů až do vzdálenosti 10 tisíc kilometrů. Posádka běžce mít k dispozici až 13 metrů krychlových prostoru a bude se ve vozidle moci pohybovat bez skafandru.

18. 1. 2019 (novější než zobrazený článek)

V atmosféře Venuše byly objeveny doposud neznámé struktury, které se na jiných planetách neobjevujíJaponská vesmírná sonda Akatsuki objevila v atmosféře Venuše pruhy oblaků, které se táhnou tisíce kilometrů a jsou symetrické na severní i jižní polokouli planety. Podobný úkaz se zatím na žádné jiné planetě nepodařilo pozorovat. Nové struktury v oblacích se objevily na infračervených snímcích z orbitální sondy a také na počítačových simulacích vycházejících z reálných pozorování naší sousední planety.

1. 12. 2018 (novější než zobrazený článek)

Experimentální návratový modul japonské vesmírné agentury úspěšně dopadl do oceánu11. listopadu dopadl do Pacifiku testovací návratový modul vypuštěný z ISS několik dní předtím. Jde o první podobný pokus japonské vesmírné agentury JAXA, který umožní dopravu experimentů z paluby orbitální stanice zpět na Zemi. Kromě nákladních lodí Dragon a vesmírných lodí Sojuz zatím neexistuje žádná cesta pro vědecké experimenty ze stanice, všechna ostatní plavidla, která k ISS létají, totiž při odletu shoří v atmosféře.

Přistání sondy Hayabusa2 na planetce Ryugu bylo o několik měsíců odloženo

11. 10. 2018 (novější než zobrazený článek)

Přistání sondy Hayabusa2 na planetce Ryugu bylo o několik měsíců odloženoJaponská vesmírná sonda Hayabusa2 přistane na planetce Ryugu o několik měsíců později, než se původně plánovalo. Oznámila to japonská vesmírná agentura JAXA ve čtvrtek. Jako hlavní příčinu uvedla drsný terén, který se na povrchu Ryugu vyskytuje, který přistání komplikuje. Aktuálně je přiblížení k planetce plánováno na leden 2019, sonda bude planetku obíhat až do prosince příštího roku. Hayabusa2 by se měla přiblížit povrchu planetky natolik, aby mohla posbírat vzorky hornin, které má v roce 2020 dovézt zpátky na Zemi.

27. 9. 2018 (novější než zobrazený článek)

Robotické moduly vypuštěné sondou Hayabusa2 poslaly detailní snímky povrchu RyuguRobotické moduly, které už od minulého týdne zkoumají povrch planetky Ryugu zblízka, poslaly na Zemi detailní snímky. Můžete se v nich přenést na planetku, která má na šířku pouhých několik set kilometrů a má být podle vědců zakonzervovaným prostředím, které ve sluneční soustavě panovalo v jejích začátcích. Rover-1A a Rover-1B byly vypuštěny mateřskou sondou Hayabusa2, která k ní dorazila před několika měsíci.

Sonda Hayabusa2 vypustila na povrch planetky Ryugu dva malé poskakující roboty

23. 9. 2018 (novější než zobrazený článek)

Sonda Hayabusa2 vypustila na povrch planetky Ryugu dva malé poskakující robotyV sobotu se japonská vesmírná sonda Hayabusa2 přiblížila planetce Ryugu na 55 metrů, aby vypustila kontejner MINERVA-II1 se dvěma malými roboty. Poté se opět vrátila na svou standardní oběžnou dráhu kolem planetky ve výšce asi 20 kilometrů od povrchu. Roboti mezitím úspěšně přistáli na povrchu planetky a začali zkoumat její povrch zblízka.