Elon Musk oznámil že tunel pod Los Angeles pro osobní dopravu je téměř hotový

13. 5. 2018
Technologie SpaceX

Podle oznámení Elona Muska jeho společnost Boring Company dokončuje asi 3 kilometry dlouhý testovací tunel pod částí města Los Angeles. Už během několika měsíců by mohli tunely cestovat první pasažéři, podle Muska budou jezdit v testovacím režimu zdarma. Po spuštění do běžného provozu budou moci chodci i cyklisté jezdit mezi továrnou na rakety SpaceX a mezinárodním letištěm v LA levněji než autobusem.

First Boring Company tunnel under LA almost done! Pending final regulatory approvals, we will be offering free rides to the public in a few months. Super huge thanks to everyone that helped with this project. Strong support from public, elected officials & regulators is critical to success. As mentioned in prior posts, once fully operational (demo system rides will be free), the system will always give priority to pods for pedestrians & cyclists for less than the cost of a bus ticket.

A post shared by Elon Musk (@elonmusk) on

Podle plánů by měly tunely umožňovat cestování na elektricky poháněných platformách, kterým Musk říká "skates" (brusle). Auta, nebo jiné dopravní prostředky by se prostřednictvím výtahů dostávaly do tunelů, které by mohly být pod městem v několika úrovních. Podle Muska budou mít vždy přednost chodci a cyklisté, kteří by se tunely pohybovali ve speciálních kapslích podobných malým autobusům.

Společnosti Elona Muska

Kromě společnosti SpaceX, která vyrábí rakety a vesmírné lodě, a firmy Tesla, která vyrábí elektrická auta, vlastní Elon Musk také společnost Boring Company, která se soustředí na výstavbu tunelů. Finance na to získává různými prostředky například také prodejem plamenometů. Elon Musk se proslavil také konceptem hyperloopu, který by měl přepravovat lidi na delší vzdálenosti než výše zmíněný městský systém v Los Angeles.

Další zprávy z kategorie Technologie

21. 6. 2019 (novější než zobrazený článek)

Radikálně odlišný design rentgenových teleskopů umožní vidět hlouběji do vesmíruNový přístup ke stavbě vesmírných rentgenových teleskopů vyvinuli vědci na KTH Royal Institute of Technology in Stockholm. Na rozdíl od dnešních observatoří nevyužívá nový design k soustředění světla zrcadel, ale plastických hranolů. Tento přístup umožňuje vyvinout zařízení, které bude moci pozorovat slabší a vzdálenější rentgenové signály a nebude přitom nutné zvětšovat samotný teleskop. Výsledky práce švédských vědců byly prezentovány ve studii v magazínu Nature Astronomy.

Grafen by mohl být za určitých podmínek supravodivý

16. 11. 2018 (novější než zobrazený článek)

Vědcům se podařilo najít cestu jak konfigurovat dvojité vrstvy grafenu, aby vedly elektrický proud téměř jako supravodivý materiál. Atomy uhlíku tvoří různé materiály: od tuhy, přes diamant až po dvoudimenzionální materiál známý jako grafen. Ten vede velmi dobře elektrický proud a začátkem roku se vědcům z MIT podařilo prokázat, že může být supravodivý za určitých podmínek. Nový výzkum však naznačuje, že supravodivost by mohla být v grafenu vyvolána i dalším způsobem.

Vědci objevili doposud neznámý magnetický efekt použitelný k manipulaci se skyrmiony

28. 9. 2018 (novější než zobrazený článek)

Magnetické skyrmiony jsou magnetické víry nebo spirály, které by mohly vést k novým technologickým řešením, která kombinují nízkou spotřebu energie s vysokou výpočetní kapacitou a hustým zápisem dat. Týmu vědců z Delft University of Technology, University of Groningen a Hiroshima University se podařilo objevit nový, doposud neznámý magnetický stav, který magnetické skyrmiony ovlivňuje. Výsledky jejich výzkumu byly publikovány v magazínu Science Advances.

Vědci vytvořili nejodolnější kovovou slitinu na světě. Je ze zlata a platiny

21. 8. 2018 (novější než zobrazený článek)

Nový materiál a jeho vlastnosti publikovali vědci ze Sandie National Laboratories ve Spojených státech ve vědeckém magazínu Advanced Materials. Jejich slitina se skládá ze zlata a platiny a má vlastnosti podobné diamantu a safíru - jde však o kov. Tenká vrstva této nové slitiny na jiných kovech tak může zabránit jejich opotřebení, výrazně prodloužit jejich životnost a zároveň snížit náklady na údržbu.

Vypuštění teleskopu JWST se opět odkládá, až na rok 2021

28. 6. 2018 (novější než zobrazený článek)

Vypuštění teleskopu JWST se opět odkládá, až na rok 2021Začátek mise vesmírného teleskopu Jamese Webba se opět odkládá, aktuálně se jako nejbližší možný termín jeho vypuštění jeví březen 2021. Pro tento teleskop nové generace je to další z řady posunů termínu startu, které doprovází takřka celý jeho vývoj. Poslední odložení bylo učiněno na základě lidských chyb a problémů pramenících z komplexnosti teleskopu odhalených při testování a bude stát 800 milionů dolarů.

Nová termální vrstva z metamateriálů ochrání vesmírné lodě od přehřívání

2. 6. 2018 (novější než zobrazený článek)

Nová termální vrstva z metamateriálů ochrání vesmírné lodě od přehříváníTým vědců na University of Southampton vyvinul speciální nátěr, který umožní výrazně jednodušší kontrolu nad zahříváním vesmírných lodí a sond. Využili k tomu tzv. metamateriální optické solární reflektory (Metamaterial optical solar reflectors, meta-OSRs), které se natřou na vnější plášť vesmírného plavidla. Tento materiál by mohl nahradit dosavadní kvartzové kachlíky, které jsou příliš těžké a křehké.

Maskovací zařízení se neustále vyvíjejí, nově chtějí vědci skrýt objekt před zvukovými vlnami pod vodou

14. 5. 2018 (novější než zobrazený článek)

Konečným cílem maskovacích zařízení je skrýt různé objekty nebo osoby před zraky ostatních. Co bylo dříve doménou sci-fi je dnes považováno za možné už v blízké budoucnosti, vědci k tomu chtějí využít metamateriálů, které díky své unikátní struktuře získávají neobvyklé vlastnosti. Vývoj v této oblasti pomalu postupuje a Amanda D. Hanfordová z Pennsylvania State University chce předvést jak ukrýt objekt před zvukovými vlnami pod vodní hladinou.