Nejnovější zprávy Nejčtenější články

Experimentální let hypersonického letounu X-51A skončil nezdarem po pár sekundách

16. srpna 2012 - Americké letectvo (USAF) ve středu 15. srpna provedlo testovací let na dálku řízeného nadzvukového letounu X-51A Waverider. Cílem letu bylo testování scramjetového motoru, který měl letoun dostat až na šestinásobek rychlosti zvuku. Test však skončil poruchou na zařízení a skončil po pouhých 16 sekundách letu.

VIDEO: Podívejte se na nepilotovaná letadla, na jejichž vývoji se podílí NASA

17. března 2012 - Součástí NASA je taky výzkumné letové centrum Dryden, kde se vyvíjí moderní nepilotovaná letadla. Na videu níže se můžete podívat na záběry některých z nich jako jsou X-36, X-45A, X-48b, Global Hawk, nebo Ikhana, které se dnes už běžně používají pro výzkum v atmosféře nebo pro špionážní účely.

Letectvo Spojených států má nad Afghánistánem obří vzducholoď se superpočítačem na palubě

Letectvo Spojených států má nad Afghánistánem obří vzducholoď se superpočítačem na palubě

29. prosince 2011 - Jmenuje se Blue Devil Block 2 a je to největší špionážní vzducholoď, která kdy byla nafouknuta. Od podzimu se vznáší nad Afghánistánem a sbírá pro americké letectvo informace z povrchu více než šest kilometrů pod sebou.

Scramspace příští rok při testu prověří revoluční technologii scramjet pro lety do vesmíru

Scramspace příští rok při testu prověří revoluční technologii scramjet pro lety do vesmíru

17. října 2011 - Tým mladých australských vědců z University of Queensland (UQ) staví hypersonické letadlo, které by v budoucnosti mělo s pomocí technologie scramjet (supersonic combusting ramjet) létat do vesmíru. První testovací let proběhne už koncem příštího roku v jižní Austrálii. 1,8 metrů dlouhý projektyl bude dvěma raketami vynesen do výšky 340 kilometrů, po oddělení od raket bude gravitací urychlen na mach 8 a mezi 32 a 25 kilometry budou prováděna měření a sledováno chování projektylu.

Aerolinky KLM chtějí nabízet suborbitální dopravu mezi kterýmikoliv městy do dvou hodin

Aerolinky KLM chtějí nabízet suborbitální dopravu mezi kterýmikoliv městy do dvou hodin

13. října 2011 - Nizozemské aerolinky KLM podepsaly dohodu se společností Space Expedition Curaçao (SXC), cílem jejich spolupráce by měly být linkové suborbitální lety mezi velkými městy. Společnost SXC už spolupracuje s firmou XCOR Aerospace, která vyvíjí raketoplán Lynx, ten by měl být veřejnosti představen při prvním testovacím letu příští jaro.

Americkému letectvu se při testu ztratil prototyp hypersonického letounu HTV-2 Falcon

Americkému letectvu se při testu ztratil prototyp hypersonického letounu HTV-2 Falcon

12. srpna 2011 - Už druhý test hypersonického bombardéru HTV-2 (Hypersonic Technology Vehicle) Falcon, který vyvíjí americká DARPA společně s letectvem Spojených států (USAF), se nezdařil a došlo ke ztrátě kontroly. Jde už o druhý nevydařený test této technologie za poslední dva roky.

Rakouská firma představila na pařížské Air show revoluční technologii pro létání

Rakouská firma představila na pařížské Air show revoluční technologii pro létání

8. července 2011 - Výzkumná společnost IAT21 představila prototyp zcela nového typu letadla, jehož technologie by mohla způsobit podobnou revoluci v létání jako kdysi proudový motor. Představený prototyp nese jméno D-Dalus a nedisponuje žádným fixním křídlem ani vrtulemi. Jako pohon používá mechanicky propojené cylindrické turbíny a manévruje pomocí změny úhlu jejich ostří. Díky této technologii je prototyp extrémně manévrovatelný, tichý a schopný letu do všech směrů.

Letectvo Spojených států má nad Afghánistánem obří vzducholoď se superpočítačem na palubě

Letectvo Spojených států má nad Afghánistánem obří vzducholoď se superpočítačem na palubě

Jmenuje se Blue Devil Block 2 a je to největší špionážní vzducholoď, která kdy byla nafouknuta. Od podzimu se vznáší nad Afghánistánem a sbírá pro americké letectvo informace z povrchu více než šest kilometrů pod sebou.

Vyvíjená hypersonická letadla, se stanou nástupci Concordu, ještě si na ně ale počkáme

Vyvíjená hypersonická letadla, se stanou nástupci Concordu, ještě si na ně ale počkáme

Soukromé společnosti i vládní instituce po celém světě zkoumají jak urychlit dopravu osob po zeměkouli. Od dob francouzsko-anglických Concordů, které ukončily své lety v roce 2003, nelétá žádný nadzvukový letoun na pravidelných linkách nikde na světě. Kromě Concordu vyráběli také sověti vlastní nadzvukový letoun Tupolev 144, náklady na výrobu i provoz ale byly příliš vysoké. Obě letadla využívala proudových motorů a dosahovala dvojnásobku rychlosti zvuku (mach 2).

Rakouská firma představila na pařížské Air show revoluční technologii pro létání

Rakouská firma představila na pařížské Air show revoluční technologii pro létání

Výzkumná společnost IAT21 představila prototyp zcela nového typu letadla, jehož technologie by mohla způsobit podobnou revoluci v létání jako kdysi proudový motor. Představený prototyp nese jméno D-Dalus a nedisponuje žádným fixním křídlem ani vrtulemi. Jako pohon používá mechanicky propojené cylindrické turbíny a manévruje pomocí změny úhlu jejich ostří. Díky této technologii je prototyp extrémně manévrovatelný, tichý a schopný letu do všech směrů.

Scramspace příští rok při testu prověří revoluční technologii scramjet pro lety do vesmíru

Scramspace příští rok při testu prověří revoluční technologii scramjet pro lety do vesmíru

Tým mladých australských vědců z University of Queensland (UQ) staví hypersonické letadlo, které by v budoucnosti mělo s pomocí technologie scramjet (supersonic combusting ramjet) létat do vesmíru. První testovací let proběhne už koncem příštího roku v jižní Austrálii. 1,8 metrů dlouhý projektyl bude dvěma raketami vynesen do výšky 340 kilometrů, po oddělení od raket bude gravitací urychlen na mach 8 a mezi 32 a 25 kilometry budou prováděna měření a sledováno chování projektylu.

Americkému letectvu se při testu ztratil prototyp hypersonického letounu HTV-2 Falcon

Americkému letectvu se při testu ztratil prototyp hypersonického letounu HTV-2 Falcon

Už druhý test hypersonického bombardéru HTV-2 (Hypersonic Technology Vehicle) Falcon, který vyvíjí americká DARPA společně s letectvem Spojených států (USAF), se nezdařil a došlo ke ztrátě kontroly. Jde už o druhý nevydařený test této technologie za poslední dva roky.

Inzerce