do not follow here
Antihmota < LIVING fUTURE

Vědci objevili rozsáhlý pás antihmoty zachycený v magnetickém poli Země

Mezinárodnímu týmu vědců se podařilo najít pás antiprotonů nacházející se mezi Van Allenovými radiačními pásy v magnetickém poli Země. Antihmotu zachytili s pomocí vědeckého modulu PAMELA, který na oběžné dráze zkoumá kosmické záření. Ačkoliv se existence antihmoty v blízkosti Země předpokládala, doposud se ji nepodařilo potvrdit. Nové informace přináší studie ve vědeckém magazínu The Astrophysical Journal Letters.

Antihmota vzniká v jaderných interakcích energetického kosmického záření se zemskou atmosférou. Vzniklé antiprotony se pak usídlují v magnetickém poli Země ve vzdálenosti stovek kilometrů od povrchu. Podle reportu jde o největší zdroj antihmoty v okolí Země a podle některých vědců by jí mohlo být využito pro různé vědecké účely nebo dokonce pro výrobu paliva pro budoucí vesmírné pohony.

PAMELA (Payload for Antimatter Matter Exploration and Light-nuclei Astrophysics) je vědecký modul, který je připevněn k satelitu Resurs-DK1. Zařízení bylo vyrobeno v mezinárodní spolupráci Ruska, Itálie, Německa a Švédska a vyneseno do vesmíru v roce 2006.