Další z řady objevů mimozemského života, obstojí před kritikou odborné veřejnosti?

Podle studie publikované v březnovém čísle magazínu Journal of Cosmology, našel její autor Richard Hoover v několika meteoritech mikrofosilie, které nejsou původem ze Země. Za pomoci mikroskopu objevil v chondritech Alais, Ivuna, a Orgueil CI1 mikrofosílie podobné pozemským cyanobakteriím. Chondrity jsou objekty z vesmíru pocházející z doby formování sluneční soustavy a tento objev by mohl vnést světlo do otázky zrodu pozemského života.

Vlákna na meteoritu Orgueil

Vlákna na meteoritu Orgueil meteorit Orgueil spadl ve Francii v roce 1864. Při mikroskopické analýze byly objeveny zkamenělé vláknité struktury připomínající mikroby.

Dvě zásadní otázky si kladou všichni vědci věnující se tomuto oboru. Jak prokázat, že jde skutečně o formu života? A jak prokázat, že nepochází ze Země? Doktor Hoover ve své studii uvádí, že zkamenělé vláknité útvary jsou začleněny do struktury meteoritu, tak že to indikuje jejich přítomnost v hornině ještě před jeho vstupem do zemské atmosféry. Mnozí vědci ale podobné nálezy označují jako kontaminaci pozemskými organismy, toto vysvětlení je totiž pravděpodobnější a jednodušší než existence mimozemského života.

Podobných zpráv už proběhlo médii nespočet a tahle se nijak výrazně neodlišuje od ostatních, většina odborné veřejnosti je tedy ke studii doktora Hoovera poměrně skeptická. Ten si je této situace vědom a vyzval vědeckou komunitu, aby k jeho studii připojila vlastní kritické komentáře a vítá jakoukoliv další analýzu meteoritů nebo kontrolu jeho výsledků. Výsledky kritiky odborné komunity by měly být k dispozici do poloviny března.