
V prosinci 2010 se nezdařil start indické rakety GSLV (Geosynchronous Satellite Launch Vehicle), raketa se krátce po startu dostala mimo plánovaný kurz a ani ne minutu po startu se začala rozpadat. "Provedli jsme několik simulací a zjistili jsme, že chyba nastala v komunikaci mezi počítači na špičce rakety a motory dole", řekl Madhavan Nair, bývalý předseda Indické vesmírné agentury ISRO, který předsedal komisi vyšetřující příčiny nehody.
Dráty, které selhaly a přestaly přenášet příkazy mezi klíčovými zařízeními rakety GSLV, jsou dodávány jako součást ruského kryogenického motoru. Podle Naira by měli nést zodpovědnost za chybu právě Rusové, protože jde o problém, který je součástí jimi dodávaných motorů. Ze zakoupených sedmi kryogenických motorů už Indie 6 použila a zbývá jí poslední. Rusové už dříve poukázali na větší tepelný štít u explodující rakety z konce roku 2010. Indický inženýr, který v ISRO přes dvě dekády pracoval, zase připisuje nehodu příliš velkému nákladu rakety, 2,3 tuny vážící satelit GSAT-5P byl nejtěžší náklad rakety GSLV, a všechny dřívější mise s nákladem přes dvě tuny měly při startu problémy. Při celkové váze rakety 418 tun, by však relativně mizivá hmotnost satelitu neměla mít takový vliv, alespoň podle oficiálních vyjádření ISRO.