Ve vzdálenosti 91 světelných let byla objevena jedna z nejbližších tranzitujících exoplanet

U červeného trpaslíka G9-40 ve vzdálenosti asi 91 světelných let byla objevena exoplaneta o velikosti mezi Zemí a Neptunem. Poprvé byly známky této planety zpozorovány vesmírným teleskopem Kepler v roce 2019 a nyní byla její existence potvrzena pomocí Hobby-Eberly Telescope v Texasu.

Exoplaneta Kepler 22f

Exoplaneta Kepler 22f Ilustrace exoplanety, která podle astronomů z NASA dosahuje 1,04 velikosti Země. Objevena byla s pomocí vesmírného teleskopu Kepler.

Nově potvrzená exoplaneta G9-40b je jednou z 20 nejbližších tranzitujících planet, které dočasně blokují světlo své mateřské hvězdy při jejím oběhu. Zároveň jde o druhou nejbližší exoplanetu objevenou pomocí této metody. Její blízkost ji činí vhodným kandidátem na detailní průzkum pomocí nových observatoří, mezi nimi také vesmírným teleskopem Jamese Webba, který by měl letět do vesmíru už letos.

Podle nové studie  v Astronomical Journal je exoplaneta G9-40b nejméně 2x větší než Země a zároveň menší než Neptun. Její hmotnost by neměla přesáhnout dvanáctinásobek hmotnosti Země.