Vědci objevili rozsáhlý pás antihmoty zachycený v magnetickém poli Země

Mezinárodnímu týmu vědců se podařilo najít pás antiprotonů nacházející se mezi Van Allenovými radiačními pásy v magnetickém poli Země. Antihmotu zachytili s pomocí vědeckého modulu PAMELA, který na oběžné dráze zkoumá kosmické záření. Ačkoliv se existence antihmoty v blízkosti Země předpokládala, doposud se ji nepodařilo potvrdit. Nové informace přináší studie ve vědeckém magazínu The Astrophysical Journal Letters.

Prstenec antihmoty kolem Země

Prstenec antihmoty kolem Země Antiprotony vzniklé ve srážkách kosmických paprsků s horními vrstvami zemské atmosféry se usazují v magnetickém poli Země.

Antihmota vzniká v jaderných interakcích energetického kosmického záření se zemskou atmosférou. Vzniklé antiprotony se pak usídlují v magnetickém poli Země ve vzdálenosti stovek kilometrů od povrchu. Podle reportu jde o největší zdroj antihmoty v okolí Země a podle některých vědců by jí mohlo být využito pro různé vědecké účely nebo dokonce pro výrobu paliva pro budoucí vesmírné pohony.

PAMELA (Payload for Antimatter Matter Exploration and Light-nuclei Astrophysics) je vědecký modul, který je připevněn k satelitu Resurs-DK1. Zařízení bylo vyrobeno v mezinárodní spolupráci Ruska, Itálie, Německa a Švédska a vyneseno do vesmíru v roce 2006.